Introductie S 1000 R en M 1000 R. 22 Maart

DE BMW S1000R

De dynamische roadster S 1000 R, ook wel bekend als de "Single-R," is nu uitgerust met een nog krachtigere viercilindermotor van 125 kW (170 pk). Dankzij de kortere eindoverbrenging is de acceleratie aanzienlijk verbeterd. De standaard Shift Assistant Pro is verder geoptimaliseerd voor nog soepeler schakelen, en in combinatie met de nieuwe M-gashendel met korte slag levert dit een dynamischere rijervaring op met merkbaar betere acceleratie in alle situaties. De geavanceerde tractiecontrole (DTC) van de S 1000 R is ook verder verbeterd voor betere prestaties.

 


 

De nieuwe Single-R heeft nu ook een dual-flow LED-koplamp, geïnspireerd door de RR-modellen, voor een opvallender uiterlijk. Tot de uitgebreide standaardfuncties behoren de motorsleepkoppelregeling (MSR) met instelbare motorrem, een korte kentekenplaathouder, een USB-C-oplaadpoort onder het zadel, en de intelligente noodoproepfunctie E-Call.

De BMW M 1000 R

De M 1000 R heeft een dynamischer ontwerp gekregen met de nieuwe dual-flow LED-koplamp, afgeleid van de RR-modellen, en het M-logo in de luchtinlaat tussen de koplampen.


 

De DTC van de tractiecontrole is ook herzien. De controlestrategie is afgeleid van de RR-modellen en zorgt, in combinatie met de M-gashendel met korte slag, voor een merkbare verbetering, vooral in de Race-modus voor circuitdagen.